22 Eylül 2010 Çarşamba

Sanatla Extramücadele Bu Olsa Gerek!

Dün Tophane'de yaşanan olaylar şaşırtıcı değil. Yaşanan ortaçağ karanlığını aratmayacak olaylar sonucunda bir kez daha anladım ki iktidar olanın,ekonomik ve siyasi gücü elinde bulunduranın işidir kutuplaşmalar, zıtlaşmalar, beyinleri yıkamalar...Aslında o kadar ironik ki... Türkiye gündeminde yer alan konulara baktığımda bu ülkenin ne kadar postmodern olduğunu söylerim hep (sarkastik bir gülümseme ile).
Bu girişimin adı "Extramücadele". Mahalle baskısıyla mücadele etmek zorunda kalan sergi ahalisi ve diğer yandan aç köpekler gibi saldırmak,etten parça kopartmak için kapıda bekleyenler var. Tam anlamıyla "extra" mücadele olmuş.

Çok katmanlı bir mesele de...oralara girmek istemiyorum.

Kendi adıma endişeliyim.En önemlisi bu olayların sokaktaki insanı nasıl etkilediğidir.
Sokakta,toplu taşıma aracında, barda kafede orada burada tedirgin olmak zorunda mıyım? Nerede özgür düşünce ortamı? Üstelik bugün Ankara polisi parkta el ele sarmaş dolaş oturan insanları "uygunsuz oturmakla" ikaz etmiş ve GBT kontrolü yapmışken...Fransa'da nazi faşistleri türkiye vatandaşı diye bir sinemacının evini kundaklamışken...

Din ve ırk temalı eylemler,saldırılar şiddetlenecek gibi görünüyor. Siyasi ortamda kurgulanan politikalar sokaktaki insanı etkileyecek. Sindiremiyorum bu durumu.
Referandum ile "daha" bir demokratikleşen ülkemize nice nice demokratikleşmeler diliyorum!Yetmez ama dayağa,şiddete daha da bir evet!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder